Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю №5284
Спадщина – це майно, права і обов’язки, що залишилися після смерті особи і передаються спадкоємцям в порядку спадкування. Регулювання спадкових відносин в Україні здійснюється на основі Цивільного кодексу України та іншими нормативними актами. Законом визначено порядок спадкування, тобто, як розподіляється спадщина між спадкоємцями.
В результаті нотаріального оформлення спадщини Ви отримаєте Свідоцтва про права на спадкове майно відповідно до Законодавства України – на офіційному бланку с гербовою печаткою.
Кожне нотаріальне свідоцтво під час оформлення одразу реєструється нотаріусом у всіх передбачених законом реєстрах.
звертайтеся щоб уточнити ціну, всі інші додаткові питання, а також для запису на час
Для нотаріального оформлення спадкових прав може знадобитися певний перелік документів, які спадкоємець має надати нотаріусу. Спадкоємцем надаються документи, що стосуються прав спадкоємця на спадкування та майна, що є у складі спадщини.
Документи, що підтверджують право на спадкування:
Свідоцтво про смерть; Паспорт та ІДН спадкоємця; Свідоцтво про одруження¹; Свідоцтво про народження²; Документ про рідство; Заповіт (якщо померлий залишав заповіт);
Документи на спадкове майно: Документ на квартиру; Документи на будинок⁴ та земельну ділянку; Свідоцтво на авто; Документи на інше майно;
¹ Свідоцтво про народження подає спадкоємць – син або донька померлої особи для підтвердження рідства.
² Свідоцтво про одруження подає спадкоємць – дружина померлого для підтвердження факту шлюбу. Також свідоцтво про шлюб може підтверджувати факт зміни прізвища донькою померлого.
³ Якщо у спадкоємця немає на руках договору померлого з банком, то необхідно надати нотаріусу інформацію щодо того, в якому саме банку був розміщений вклад або рахунок.
⁴ Для оформлення спадщини на будинок також необхідні відповідні документи на земельну ділянку, на якій він розташований.
Своєчасне оформлення спадщини є важливим з кількох причин:
Таким чином, своєчасне оформлення спадщини є важливою процедурою, яка дозволяє зберегти спадкові права та уникнути можливих правових та фінансових проблем у майбутньому. Крім того, дотримання закону та всіх норма права – завжди є правильною стратегією та дозволяє уникнути зайвих складностей і проблем у майбутньому.
Оформлення прийняття спадщини може відбуватися наступним чином:
1. Оформлення заяви на прийняття спадщини.
2. Автоматичне прийняття спадщини (ст. 1268 ЦКУ)
Зв’яжіться нотаріусом у Києві, якого Ви обрали, щоб уточнити всі наявні додаткові питання по спадкуванню. При необхідності звертайтеся до нашого київського нотаріального офісу або можна також знайти контакти нотаріусів на офіційному веб-сайті Нотаріальної палати України. Завчасно узгодьте з нотаріусом перелік необхідних документів та всі інші додаткові питання. Під час зустрічі з нотаріусом, подайте всі необхідні документи. Нотаріус перевірить надану документацію щоб переконатися, що вони відповідають вимогам законодавства, та пояснить всі важливі аспекти процедури прийняття спадщини.
Згідно з Цивільним кодексом право на спадкування мають особи, зазначені в заповіті. Якщо ж померлий не залишав заповіт, оформлюється спадщина за законом. Для початку оформлення спадщини за заповітом необхідно звернутися до нотаріуса для заведення спадкової справи.
До нотаріуса спадкоємцям необхідно звертатися з зі своїми паспортами, ідентифікаційними номерами, оригіналом заповіту (при наявності), документами на спадкове майно та свідоцтвом про смерть.
Після смерті родича важливим питанням стає спадкування квартири. В деяких випадках спадкується вся квартира, а в інших випадках спадковим майном є тільки частка приватизованої квартири. Для оформлення спадщини на квартиру спадкоємці мають своєчасно звернутися до нотаріуса.
Якщо померлий родич проживав та був зареєстрована в Києві на день смерті, то Ви можете звернутися з цього питання до нашого київського нотаріального офісу. Нотаріус відкриває спадкову справу та, в результаті оформлення спадщини, видає документ, що підтверджує перехід права на квартиру від померлого до спадкоємця. При спадкуванні по закону чи при спадкуванні по заповіту, документом, що підтверджує перехід права на спадкове майно від померлої людини до спадкоємця є Свідоцтво про право на спадщину на успадковану квартиру.
Оформлення спадщини включає в себе декілька послідовних правових дій:
1. Вступ до спадщини/заведення спадкової справи нотаріуса;
2. Видача свідоцтв про право на спадщину на спадкове майно на імʼя спадкоємця.
Кожен з перераховних вище пунктів має бути здійснений у точній відповідності до норм чинного законодавства. Прийняти спадщину та оформити заяву на вступ до спадщини спадкоємець може заявою, оформленою у відповідному консульському органі України в країні перебування або ж у закордонного нотаріуса. В такому ж порядку можливе оформлення відмови від спадкування на користь іншого родича.
Оформлення спадщини завершуються видачею свідоцтв про право на спадщину на імʼя спадкоємця. Свідоцтва про право на спадщину можуть бути отримані спадкоємцем після особистого прибуття в Київ або ж офіційним представником спадкоємця (близький родич, друг або професійний юрист, адвокат…). Представник має діяти за офіційною довіреністю виданою спадкоємцем у відповідності до законодавства. Як оформити відповідну довіреність уточнюйте у обраного Вами нотаріуса.
Для уникнення проблем та зайвих витрат часу, рекомендується узгоджувати форму та текст документів, що стосуються спадкування, до їх оформлення, з нотаріусом у спадкових справах в Києві.
Для ознайомлення з інформацією, що стосується витрат та цін нотаріального оформлення спадщини, будь ласка, перейдіть за цим посиланням.
Питання & Відповіді
В нашому нотаріальному офісі Ви можете завірити нотаріальні документи, пов’язані з оформленням спадщини, в тому числі: заява про прийняття спадщини або ж заяви про відмову від спадщини на користь іншого спадкоємця. Також у нотаріуса можливе заведення спадкової справи та отримання свідоцтв про право на спадщину на всі види спадкового майна.
Нотаріус надає фахові юридичні консультації з питань спадкування та оформлення спадщини в нашому нотаріальному офісі. Для розрахунку ціни оформлення спадщини, будь ласка, телефонуйте нотаріусу.
1. Перш за все, спадкоємцям рекомендується звернутися з наявними документами до діючого нотаріуса для отримання професійної юридичної консультації зі спадкових питань. Після смерті осіб, зареєстрованих на день смерті в місті Києві, ви можете звертатися до нотаріуса в Києві незалежно від району.
По телефону нашого нотаріального офісу ви можете записатися на особисту консультацію нотаріуса Кудрі Наталії Анатолівни. Нотаріус Київ, має більше 12 років досвіду в питаннях оформлення спадщини.
Телефонні дзвінки приймаються в робочий час. Нотаріус в Києві веде прийом в офісі, що знаходиться в Дарницькому районі на Харківському масиві. На нашому сайті можливо ознайомитися з більш детальною інформацією щодо оформлення заяви про прийняття спадщини.
2. Після вашого зверенення до нотаріуса та погодження всіх умов ведення спадкової справи, нотаріус заводить спадкову справу і реєструє її в Спадковому реєстрі, про що спадкоємцю видається відповідний витяг з Реєстру.
3. Після закінчення терміну встановленого для прийняття спадщини, в разі якщо спадщина прийнята і всі необхідні документи вже надані спадкоємцями нотаріусу, після оплати нотаріального оформлення, можуть бути оформлені та видані Свідоцтва на спадкове майно.
Для оформлення спадщини може знадобитися певний перелік документів. Уточнити перелік документів для Вашого випадку можливо у нотаріуса. Базовий перелік необхідних документів включає в себе документи, що підтверджують право спадкоємця на спадкування, а також документи на спадкове майно.
Перелік документів на спадкове майно залежить від майна, яке входить до складу спадщини: квартира, будинок, земельна ділянка, авто, вклад чи рахунок в банку… Такими документами можуть бути, наприклад: свідоцтво про право власності, договір дарування нерухомості, акт на землю, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу і т.д.
Документи, що підтверджують право спадкоємця на спадкування – паспорт та ІДН, заповіт (при наявності); свідоцтва, які свідчать про родинний зв’язок з померлим і належність до відповідної черги спадкування по закону.
Тобто, в кожному випадку можуть бути свої особливості і точний перелік документів залежить від особливостей справи, в тому числі:
1. Тип спадкового майна (квартира, будинок, земля, рахунок або вклад, автомобіль…);
2. Вид спадкування (по заповіту чи по закону);
3. Інші об’єктивні фактори. Уточнити необхідний перелік документів Ви можете у нотаріуса.
Не зовсім вірно говорити про отримання Свідоцтва про право на спадщину у відриві від питання нотаріального оформлення спадкової справи вцілому, так як оформлення спадкової справи – це складна, комплесна та послідовна нотаріальна процедура.
Незалежно від того чи Ви фактично приймаєте спадщину або ж вступаєте у спадщину заявою, у будь якому випадку, необхідно звернутися до нотаріуса з наявними документами для оформлення спадкування та видачі свідоцтв про право на спадщину. Нотаріус веде прийом громадян на Лівому березі в Києві в Дарницькому районі на Харківському шосе 164
Оформлення прав на спадщину завершується отриманням спадкоємцем свідоцтв про право на спадщину на спадкове майно на імʼя спадкоємця. Якщо спадкоємць своєчасно прийняв спадщину та завів спадкову справу у нотаріуса але не має можливості особисто відвідати нотаріуса для отримання свідоцтв на спадщину, то він може обрати собі представника та надати йому відповідну довіреність для отримання Свідоцтв про право на спадщину. З міркувань безпеки варто видавати довіреність без права розпорядження та продажу майна, а тільки на оформлення спадщини саме на Ваше імʼя як спадкоємця.
На практиці, спадкоємці найчастіше обирають представника з числа своїх найближчіх родичів або ж друзів. Також спадкоємець може звернутися і до професійного адвоката з питань спадкування в Києві. Варто розуміти, щослуги адвоката оплачуються окремо від нотаріальних витрат. Адвокат діє самостійно та незалежно від нотаріуса, всі питання що стосуються адвокатських послуг узгоджуйте безпосередньо з адвокатом.
Довіреність на оформлення спадщини спадкоємець може завірити у країні свого перебування в консульському органі України або ж у іноземного нотаріуса. При завіренні довіреності у іноземного нотаріуса потрібно виконати ряд умов для можливості використання документу в Україні.
При оформленні довіреності важливо дотримуватися всіх вимог, які передбачені законодавством України та міжнародними угодами. Краще заздалегідь узгодити текст та форму довіреності з нотаріусом, який веде спадкову справу.
Перелік необхідних документів для спадкування будинку може включати в себе:
1. Документи що підтверджують право на спадкування. В тому числі, свідоцтво про смерть, довідка про причину смерті; паспорт спадкоємця та ІДН код; заповіт (або документ що підтверджує право на спадкування по закону, наприклад свідоцтво про народження, свідоцтво про одруження і т.д);
2. Документи на успадковуваний будинок та земельну ділянку на якій він розташований (наприклад: свідоцтво, договір, акт на землю, технічний паспорт; інші документи, довідки, витяги, технічний паспорт будинку;
Будь ласка, зверніться до нотаріуса для уточнення переліку документів для Вашого випадку.
Спадщина оформлюється за останнім місцем реєстрації проживання померлого. Якщо ми говоримо про Київ, то варто зазначити, що в Києві можливо звертатися до нотаріуса незалежно від району. Наш офіс нотаріуса знаходиться в Дарницькому районі на Харківському масиві Києва. Нотаріус оформлює спадщину в Києві по закону та по заповіту. Загалом, якщо у вас ситуація стандартного оформлення спадщини в Києві: не пропущено строки, є всі необхідні документи та немає ніяких проблемних та спірних моментів, варто без зволікання звертатися для оформлення спадщини до нотаріуса.
В нашому офісі нотаріуса в Дарницькому районі можливе оформлення спадщини по закону або спадкування по заповіту, в тому числі, видача свідоцтв про право на спадщину на квартиру або її частину, вклад в банку, пенсію, автомобіль і т.д.